Precaritatea morală…

Close-up of burnt matches in order from largest to smallest, with the last one in the shape of a person symbolizing burnout.

…a celor care mint despre veniturile lor și cer mai mult. Atașamentul pentru ideologia arhetipală „de la fiecare după capacitate , fiecăruia după nevoi” , cauterizează în egală măsură simțul realității și simțul moral ! În fake-capitalismul românesc înseamnă luați de la capabili din privat și îndesați în nevoile tot mai mari ale bugetarilor ! Despre simțul realității ! Salariul unui profesor debutant este 2,424 lei pentru 82 ore/lună , dacă face ore suplimentare ajunge la 3.633 lei , dacă primește cele mai frecvente sporuri ajunge la 4.595 lei/lună ! Un inginer debutant are 2.800 lei/lună net și muncește ca să-și crească veniturile , în timp , promovând ! Cheluielile de personal ptr învățământul preuniversitar sunt de 23.000 milioane lei , total personal 200.000 , calculați(eu am făcut-o) și ajungem la 6.748 lei net pe lună venit mediu !!! Profesorilor care apar pe rețele le-am sugerat să fotografieze fluturașul de salariu și să-l arate ! Nu vor ! De ce ? Uite d-aia , de cele de mai sus ! Simțul realității cauterizat ! Despre simțul moral ! Morala însemna cândva să fii educat în a distinge între adevăr/minciună , bine/rău și să alegi corect , valorizînd sinceritatea ! Azi cei care ar trebui să educe , needucați fiind în majoritate(56% după rezultate la titularizare) , înlocuiesc sinceritatea cu minciuna , fălindu-se cu autenticitatea lor. Sunt mincinos , sunt lacom , nu mă interesează de unde , vreau să mi se dea. Ăsta sunt , am nevoi , sunt autentic ! Li se spune că reglementările salariale se fac prin lege ! Ei răspund , nu ne privește , încălcați legea și îndopați-ne ! Simțul moral cauterizat la educatori ! Vrem o societate morală , și cu supremația legii ? Despre antecedente sindicale ! În anii ’90 era un sindicat al cfr-iștilor din comercial , condus de un constățean Ștefan Siromașcenco. El cerea , și-a obținut , permise , salarii , multe facilități. Călătoream cu el în tren și i-am spus , cheltuielile cu toate favorurile obținute de voi vor îngropa CFR Călători ! CFR nu dispare , noi suntem a doua armată ! N-a dispărut încă , este doar în moarte clinică , resuscitat de subvenții(transferuri de la buget , tichete de călătorie ptr pensionari ,nefolositoare) ale unor guvernanți iresponsabili ! Va ajunge și învățământul în moarte clinică ? Priviți cu atenție la cel privat care urmărește excelența , în comparație cu actualul care nici alfabetizarea generalizată din comunism n-o mai reușește ! Despre tendințe/perspective ! Mircea Miclea , cândva ministru ce promova metacopetențele , are o propunere. Selectarea celor mai buni profesori la fiecare disciplină. Aceștia să-și organizeze materia pe suport electronic. Elevii , 4,4 mil în preuniversitar , dotați cu tablete/pc-uri cu care să acceseze platformele profesorilor. Dispar impostorii din învățământ , dispar inspectoratele(de ce mai sunt în viață , când alocare de resurse se face per capita ?) , dispar cheltuielile cu manuale , egalitatea de șanse capătă semnificație !!! Altă tendință ! Metaversul și rolul său în educația din viitor ! Facebook și Microsoft lucrează la perfecționarea experimentului eLearning Innovation Center de de la Universitatea din Catalunya. 45% dintre cei ce aparțin generației Z se simt comfortabil în online , iar 76% cred că activitatea lor zilnică depinde de tehnologia informației !

Până ajungem noi să ne actualizăm , vom dezbate cum omul suveran are nevoie de altul care să-i recunoască dominația , superioritatea , caritate , iar omul precar are nevoie de un altul în relația fundamentală de cerere , de ajutorare , de salavare ! Cum împăcăm megalothymos cu isothymos ?

P. S. cu idei de la Vladimir Tismăneanu și Ciprian Mihali