Știrile ne spun că profesorii , in majoritate , refuză vaccinarea. Unii sunt foarte hotărâți în refuzul lor , alții cer mai multe explicații , există și o minoritate care ar accepta , dar este inhibată de gloata care refuză. Cei ce refuză sunt impostori , n-au ce căuta în învățământ. Tăcuții, care ar accepta , trebuie să renunțe la timiditate și să-i înfrunte pe negaționiști. Cei care cer mai multe explicații ce așteaptă ? Să vină un profesor să-i lumineze ? Au internet , au reviste , au chef de carte ? Să caute ! Știu ei că trebuie să cultive la elevi conceptul long-life learning ? Să fie model , învățând permanent , pentru elevii lor ! Dacă ar citi ar afla că Premiul Nobel pentru chimie a fost acordat inventatoarelor „foarfecii biologice” , adică enzima Cas9 , care permite secvențierea precisă a ADN-ului. Cunoștințele despre microbiologie sunt disponibile , la fel cele despre nanotehnologii. Căutând , acești negaționiști , ar afla despre tratarea infecțiilor virale cu anticorpi monoclonali ! Doar actualizându-vă voi cunoștințele vă veți face datoria de a pregăti oamenii pentru viitor. Sigur nu sunteți singuri de vină pentru mentalitatea consevatoare. Statul român , sub presiunea bisericii , a ajuns să divorțeze de CUNOAȘTERE ! Sistemul STEM , science-technology-engineering-mathematics , practicat în țările dezvoltate , nu-și găsește loc în România. Avem în schimb religie în toți anii de școală. Atunci de ce ne minunăm că „există așa mult spațiu pentru vindecărea prin soluții fanteziste(băut dezinfectant după capul lui Trump) , sau prin exerciții religioase ridicole(precum cele promovate de impunitabilul Teodosie)”. Sunt științe , precum bioetica , sau filozofii noi , precum meliorismul , care ar trebui aduse la cunoștința oamenilor ! Bioetica , punând în acord știința cu etica susține „ameliorarea condițiilor care produc suferințe , fiind favorabilă tratamentelor împotriva bolilor(vaccinarea) și tratamentelor anti-aging”. Meliorismul concepție care susține progresul este calea pentru o lume mai bună , mai sănătoasă. Agentul pentru progres este omul instruit , adică elita „care poate scoate poporul din starea neguroasă și nedumeriri , nemulțumiri , frici”. Avem modele românești pentru educație modernă ? „Educația ar trebui să aibă drept țintă responsabilizarea copilului pentru ceea ce trebuie să învețe și să știe” , suține domnul Mircea Miclea , fost Ministru. Acest om a propus educarea pentru dobândirea metacompetențelor , adică autodisciplina , spiritul antreprenorial , gândirea de designer , autonomia ! Aceste metacompetențe vor crea oamenii care se vor adapta rapid schimbărilor de paradigmă economică , socială , politică ! Ceilalți ? Vor fi oameni irelevanți pentru societățile schimbătoare ! Irelevanți , este o denumire soft ! Unele sociologii îi numesc deșeuri umane. „Ne naștem curioși , punem întrebări când suntem copii. Școala ucide curiozitate și ne face depozit de date !”. Ce se face în școala noastră , pedagogie sau demagogie ? Pedagogia este știința dusă până la nivelul de artă folosită în procesul de instruire. Demagogia este acțiunea de a câștiga bunăvoința(șefilor) , sau recunoștința părinților(cu multiple manifestări). Mitologia , anecdotica învățământului românesc baleiaza între Marius Chicoș Rostogan și Mircea Dragomirescu ! Primul se adresa elevilor cu apelative precum prostovane , loază , dar facea sluș în fața potentaților. Mircea Dragomirescu , profesor de muzică , care ni se adresa cu „domnule elev” , dar care te și altoia cu arcușul dacă falsai ! Politețe și constrângere pentru a te pregăti să cânți , fără a falsa , în CORUL societății !
P. S. Am folosit idei și citate din Ciprian Mihali , Ioan Stanomir , Mircea Miclea , Max Tegmark.
Leave a Reply