Pampering și Minorat

Ce leagă cele două noțiuni din titlu ? Răspunsul la sfârșitul scrierii ! Mai întâi niște definiții ! pampering , supraocrotire , îndeplinirea mofturilor , lipsa exigenței , abandonarea regulilor ! minorat , neputința de a te servi de propriile aptitudini , abilități , inteligențe , fără ajutorul altcuiva ! Daniel Funeriu , un ministru reformator , spunea despre rolul familiei , învățământului , societății(anturajului) în formarea și-n educarea copilului. Familia este cea în care apare puiul de om. Acesta este cel mai dependent de părinți dintre toți puii de mamifere. În familie trebuie să învețe să stea la oliță. Familia supra-ocrotitoare îi pune , pentru confortul propriu, pemperși. Așa puiul se învață , să transporte cu el mizerii , până la vârste mari , la care igiena personală ar fi trebuit să fie deja obicei. Mama trebuie să știe rolul înțărcării , în accepțiunea generală a termenului , în pregătirea puiului pentru viața de adult. Această accepțiune fiind a dezvăța , a dezobișnui pe cineva de ceva. Cândva adolescentul pleca de acasă să învețe o meserie la patron , ulterior la școala profesională , mergea în gazdă sau la internat. Era o nouă formă de înțărcare ! Se desprindea de fusta mamei. Lua contact cu LUMEA ! Învăța despre ostilitate , ca s-o poată compara cu iubirea părintească. Băieții plecau în armată. Aici se ciocneau cu „superiori” ce dădeau ordine absurde(soldat curăță de rugină patul ! dar nu-i ruginit ! soldat execuți nu discuți) , ca să poți înțelege rolul logicii în dobândirea unei gândiri raționale ! În vacanțele de vară mergeam la muncă la IAS , câștigam proprii noastre surse pentru mers la plajă sau pentru bani de buzunar. Și astfel dobândeam exercițiul declanșator , comportament , recompensă ca mecanism pentru căutarea succesului ! Azi puiul mamei , și-al tatălui , este răsfățat , este protejat , este găzduit de părinți chiar și după ce-și face propria familie. Azi răsfățatul din copilărie trăiește din pensia părinților. Oare câți „adulți”(35-50 ani) au în posesie cardul în care părinții lor primesc pensia ? Învățământul și rolul său în educarea copilului. „Învățământul nostru produce , industrial și cu metodă , tâmpiți” ! Am citat din „Anatomia unei imposturi” cartea lui Mihai Maci. În învățământul primar nu se mai dau note ! „Ca să nu-i inhibăm pe copii , să-i ajutăm să-și descopere talentele fără stresul comparației.” La orele de sport se practică scutirea medicală pentru a nu afecta media aspiratului la premiu. Inapetența pentru efort a odraslei este corectată de profesorul îngăduitor , după o consistentă motivare din partea părintelui ocrotitor al puiului și creditor al profului . Contez ? Sunt important pentru lumea în care trăiesc ? Erau întrebările adolescentului care devenea aware about her/hisself ! Cândva succesul , recunoașterea , erau apreciate după rezultate la școală , in sport ! Azi tânărul contează dacă este acceptat în grupurile sociale(mai degrabă găști) , dacă este în trend cu fashion , sau după numărul de like-uri ! De ce se duce dracului învățământul ? Pentru că profesorii(cei mai mulți) fac negoț , la școală sau în privat , cu pregătirea elevului. Pentru că sunt leneși (predau același manual de ani de zile și întocmesc inutile planuri de lecție) , fără să adauge noutăți. Pentru că sunt blazați ! Răul vine de sus , de la haosul din minister se justfică ei. Parțial adevărat ! Dar ! Legea lui Daniel Funeriu permite școlilor să decidă asupra unui procent important din materiile școlare. N-am întâlnit directori care au citit legea , ei ascultă de instrucțiunile de la inspectorat. Dacă ar fi știut legea învățământului și-ar combina-o cu metacompetențele necesare pentru construirea identității și creșterea șanselor angajabilității tinerilor , profesorii ar fi renunțat la fasoanele pedagogice și-ar fi devenit sculptori de cractere ! Metacompetențele , fostului Ministru Mircea Miclea , în care ar trebui exersați tinerii sunt : autodisciplina , antreprenoriatul , gândirea de designer , autonomia ! Mircea Miclea a demisionat din funcție pentru că n-a primit resursele financiare necesare și pentru că resursa umană avea a o mare densitate de proști ! În țară sunt multe licee ai căror absolvenții nu pot promova examenul de bacalaureat ! Dacă într-un liceu majoritatea profesorilor mediocrii înlătură de la conducere un profesor competent și exigent și aleg în funcția de director un îndrumător de practică(croitorie) insuccesul este garantat ! Oare de ce sunt ținute în activitate aceste fabrici de rebuturi ? Pentru că PSD-ul s-a ocupat doar de soarta profesorilor , neglijând soarta elevilor ! Așa cum este organizat azi învățământul „școala distruge curiozitatea și face creierul copiilor depozit de date !” Societatea și rolul acesteia în educație ! Statistic evaluată societatea se află , după curba lui Gauss, în același domeniu cu familia și învățământul , al „mediocrității nervoase”(Andrei Pleșu) ! Societatea care nu-i în stare să-și proiecteze viitorul , care doar trăiește clipa , care nu se vede într-o alteritate mai bună și mai dreaptă este cea în care încolțește germenul degradării. „Evoluția” degradării ? De la neinformat , prin greșit informat către agresiv în eroare ! Nu se mai face distincția între te înșeli și ești prost ! Societatea care-i respinge pe competenți afirmând sarcastic „bine bă că ești tu deștept , că le știi tu pe toate”, mărșăluiește pe calea degradării ! Societatea în care opiniile personale(nu există acest virus) copleșesc prin număr exprimări ale gândirii raționale( protejați-vă , respectați regulile) pune egalitate între prostie și cunoaștere ! Pentru că adevărul este apreciat ca fiind volatil , pentru că orice opinie despre orice subiect este la fel de bună ca oricare alta , idioții au produs Declarația de Independență. Independență față de logică , față de regulile de decelare adevăr/fals ! Ignoranța mea este la fel de bună ca Știința ta ! ! ! Această societate care înlocuiește demodatul hard-work cu mult mai dopaminicul hot-party și-n care pampering-ul înlocuiește exigența , mărește numărul celor care nu depășesc starea de minorat !