Moravuri vs Năravuri

Cea mai importantă valența a unui Partid , cea care-i da forta acestuia , este CREDIBILITATEA. Aceasta inseamna sa fii de Încredere. Sa nu-ti modifici comportamentul dupa conjuncturi. Inseamna sa respecti propriile Regulamente si sa dai astfel Garantia ca odată ajuns la putere vei respecta legile tarii si regulile jocului politic. Inseamna sa respecti Codul Etic al partidului si sa nu promovezi candidați care au probleme cu justitia sau care sunt in conflict de interese. Inseamna sa ai convingeri doctrinare ferme si alese cu discernământ , adică sa fii rezervat la acceptarea traseistilor. Inseamna sa respecți Adevarul si sa respingi Minciuna. Inseamna sa ai o politica de „gestiunea carierelor politice” a membrilor , nu sa apelezi la „amatori” definiti drept „profesioniști”. Inseamna partid de „bune moravuri” !!! Credibilitatea o dobândește partidul ca urmare a unei evaluări  a atitudinilor politice anterioare Momentului.

Alta valoare importantă a unui Partid este PREDICTIBILITATEA. In campaniile electorale partidul se straduieste sa convingă electoratul de bunele sale intentii. Te crede votantul ? Esti predictibil ? Numai daca ti-ai construit o CREDIBILITATE indubitabila. Daca nu, oferta ta este etichetată drept Mincinoasa si partidul ca fiind captiv „năravurilor” politicianiste.

Un partid Credibil se sprijina pe 3 piloni.

1. LIDER. O persoana asezata pe o cariera profesională cu succes. Un om cu capul mobilat(educatie) si cu caracter format(atitudine demnă ,indiferent de fluctuatiile evenimentelor din viata sa). Un om cu Viziune, care poate gândi o arhitectura politica si administrativă. Un om care-si intelege Misiunea, cum trebuie sa actioneze ptr a transforma visul in realitate. Un om care stie sa stabilească Obiective de etapa, ptr a-și măsura progresele.

2. ORGANIZATIA. Este „sistemul sanguin” al partidului care transporta „hrana politica” la militanti si la votanti. Cu cat mai dezvoltat, cu atât mai bine „hrănit” organismul. Sănătatea organizatiei trebuie sa fie grija liderului. Acesta trebuie sa dezvolte cat mai multe „capilare”. Este de neînțeles cel care „amputează”. „Voi sunteti oamenii lui…”, „cine nu se supune sa plece”. Asemenea atitudinii trebuie sa dispară din vocabularul liderului, dar mai ales din capul acestuia.

3. COMUNICATORII. Sunt vocile Partidului. Sunt oamenii care trebuie sa convingă. Acestia trebuie sa stie doctrina, retorica, limbaje(corporale,subliminale), sa stăpânească mimica faciala si gesticulara. Sunt oameni cu „darul vorbirii” dar si cu valente dobândite prin efort educational. Vorbele lor pot fi VACCIN ptr suferinte si dătătoare de Speranța ! Dar pot fi si VENIN daca sunt incongruente cu doctrina sau cu expectatiile votantilor.

Sanatatea Partidului depinde de membrii organizației !!!

Prin Atitudine pot construi MORAVURI !

Prin Obedienta pot consolida NĂRAVURI !